Lompat ke isi kandungan

Nota Esei Isu Ekonomi, Kesihatan, Nasional Dan Alam Sekitar Untuk SPA Gred 41

April 3, 2010

Lawati blog ini untuk mendapatkan pakej lengkap peperiksaan gred 41 anda!

Jika anda susah nak tulis esei dengan baik, memang susahlah nak lulus Peperiksaan Perkhidmatan Awam Gred 41. Bagaimana Menulis Esei Dengan Baik? Anda dah tahu tip 5 wives, 1 husband? Tahu macam mana nak gunakannya untuk keputusan terbaik? Lihat bahagian ini untuk maklumat lanjut.

Tambahan, bagiamana menggunakan teknik ‘brainstorming’ untuk menyusun poin supaya esei anda mengalir dari satu poin ke satu poin dengan logik. Isu-isu yang perlu diberi perhatian dalam seksyen D dan E? Terdapat satu Pakej rujukan khusus untuk peperiksaan bertulis kemasukan ke perkhidmatan awam gred 41 memang direka khas untuk anda.

Nota-nota ini merangkumi beberapa Isu penting dalam rangkuman Isu Semasa. Ianya disediakan sebagai rujukan pantas anda sebagai persediaan untuk menghadapi peperiksaan bertulis terutama soalan-soalan dalam Seksyen A, D dan E.

Penulisan esei contohnya, menuntut anda mempunyai pengetahuan dan fakta mengenai isu-isu yang khas. Jika anda tiada maklumat tentang isu yang ditanyakan, adalah menjadi satu masalah dan sudah pasti mengganggu peluang anda untuk LULUS dengan cemerlang dalam peperiksaan ini.

Sekali lagi dinyatakan, ianya bukan soalan atau tajuk ‘spot’ tapi lebih kepada menyediakan anda kepada asakan isu semasa yang mungkin anda tertinggal atau tidak tahu secara jelas. Mudahmudahan nota-nota ini membantu anda dan sekiranya ianya tidak keluar sekalipun di dalam peperiksaan, ianya amat berguna untuk anda memperkayakan maklumat sedia ada anda dalam isu-isu semasa kini.

Nota-nota ini adalah pengumpulan dari kenyataan umum kerajaan, berita akhbar dan kumpulan pendapat-pendapat yang ditapis dan diselaraskan mengikut kesesuaian.

Ini semua hanyalah sebahagian kecil daripada apa yang akan anda dapat. Kerana dengan memiliki pakej ini, anda akan belajar SANGAT TERPERINCI  dan TERLALU BANYAK untuk disenaraikan semuanya di sini. Ada lagi pelbagai nota extra dengan pelbagai topik.

Lawati blog ini untuk mendapatkan pakej lengkap peperiksaan gred 41 anda!

Salam kejayaan untuk anda!

2 Komen
  1. siti zubaidah permalink

    ada baiknya buku2 rujukan ini dijual di kedai buku…

    • Saya juga sependapat. Itu akan memudahkan capaian kepada lebih ramai calon. Harap2 pemiliki pakej rujukan lengkap ini mengubah fikiran.. 🙂
      Terima kasih sudi singgah di sini.

Tinggalkan komen